Mora måste sparka marknadschefen
Johnny Schönberg fick beskedet och har redan lämnat Moras klubbkansli.
- Vi har sett över vår ekonomi och hur vi kan använda våra resurser optimalt. Klubbdirektör Johan Sares har kompetens inom marknadsföring och får utökat ansvarsområde, förklarar MIK:s ordförande, Torsten Källgren, till Dalarnas Tidningar.
Johnny Schönberg har haft jobbet i drygt två år, men tvingas nu acceptera att det inte finns entillräckligt bra ekonomi för att det ska bli en fortsättning.
- Det var ett fantastiskt roligt jobb och ett bra varumärke. Det känns tråkigt att behöva sluta. Men jag har fått förklaringen att det handlar om ekonomin och den får jag ta. Det finns inga onda känslor mellan mig och Mora IK, säger Johnny Schönberg.
Torsten Källgren hävdar att klubbens ekonomi ändå är förbättrad, men säger också:
- Men vi måste få ut de mesta av våra resurser.
Mest lästa just nu
Göteborgvarvets succé är total. Detär smått ofattbara pengar som sätts i rörelse när löparna springer i Göteborg och gynnar hela regionen. Den turistekonomiska omsättningen ökade med 215 miljoner kronor, totala skatteeffekten är över 100 miljoner kronor och folkhälsoeffekterna värderas till 460 miljoner kronor. Det visar Upplevelseinstitutets utvärdering av Varvetveckan 2023.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.