Nu måste Beckham välja

60 miljoner i lön från Real Madrid, arvoden om 50 miljoner från Adidas, 25 från Gillette, 30 Motorola, 25 från Pepsi och så lite smått och gott från andra reklamupprag, cirka – 8 miljoner.Det är David Beckhams lön för 2005.I dag råder andra villkor.

60 miljoner i lön från Real Madrid, arvoden om 50 miljoner från Adidas, 25 från Gillette, 30 Motorola, 25 från Pepsi och så lite smått och gott från andra reklamupprag, cirka – 8 miljoner.Det är David Beckhams lön för 2005.I dag råder andra villkor. 

David Beckhams varumärke avtar i styrka.Han får spela allt mindre i Real madrid, han är petade ur engelska landslaget och som en konsekvens blir PR-uppdragen färre.

Han kanske tycker det är skönt att slippa det värsta uppmärksamheten, han funderar kanske på att trappa ned, han blir möjligen motiverad och vill visa att han inte är förbrukad eller annars väljer han att flytta till USA och en ny karriär.

David Beckham är fotbollsvärldens störste kändis och media älskar att spekulera kring den här mannen och vad han nu ska göra i livet. Med eller utan sin hustru Victoria.Det är killen som är ett levande varumärke och sägs betinga ett värde om en miljard kronor. Själv säger han inte så mycket. Många andra gissar och antar desto mera.

Aftonbladet säger hans rådgivare:- För våra kunder är David Beckham först och främst en stilikon och i andra hand en fotbollsspelare. Vi tror inte att petningarna kommer att påverka vår försäljning av hans produkter, säger Tim Hughes, som med sitt Superdrug ligger bakom Beckhams doftkollektion.
- Han är större än hela Englands landslag. Amerikanerna, japanerna – de bryr sig egentligen inte om engelsk fotboll, men de vet ändå vem Beckham är. Han står nästan över sport, anser marknadsanalytikern Gordon Macmillan.

Medan andra tyckare menar:

- Beckhams kommersiella dragningskraft grundas i hans kredibilitet som professionell fotbollsspelare. Försvinner den så kommer hans förhandlingsposition och hans möjligheter att få nya, stora kontrakt påverkar väldigt negativt, säger branschbedömaren James Park.

- Det här kan mycket väl vara början till slutet för ”Brand Beckham”. Det hade en stark grund att stå på så länge han spelade för England. Nu verkar grunden vara borta, tycker PR-gurun Max Clifford.

Läs mera om David Beckham

 

 

 

”I februari reste jag med familjen på semester. Då hade jag jobbat mer än 14 månader utan en enda ledig dag. Jag är målinriktad och gillar att anta utmaningar men i långa loppet är det inte hållbart att arbeta så”,
Med de orden vill Peja Lindholm lämna  uppdraget som vd i Östersunds fotbollsklubb.
Problemet är löst, Finnvedsvallen  en fotbollsarena igen
När IFK Värnamo har i sin ”femte hemmamatch” mot Kalmar FF den 19 maj blir det faktiskt spel på just hemmaplan, på egna Finnvedsvallen!

 

 

 

 

Eländet som bekymrat hela Fotbolls-Sverige är löst och åtgärdat 

Om man kan och vill tro på artificiell intelligens tar USA, Kanada och Sverige topplaceringarna vid ishockey-VM. Artificiell intelligens kan mycket väl gissa rätt, eftersom den redan lyckades förutspå det finska mästerskapet i hockey, som slutspelades för några veckor sedan.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.