Foppa gjorde succé som fotomodell
- Peter Forsberg är en sådan ikon och när vi dessutom visade honom uppklädd och kammad på ett helt annat sätt än vi är vana vid väckte kampanjen väldigt stor uppmärksamhet.
Mätningarna av julkampanjen bekräftar att folk verkligen har lagt märkt till bilderna och budskapet. 80 procent i målgruppen hade sett Peter på stortavlorna vilket gör att satsningen nått en rekordstor effekt för just utomhuskampanjer.
- Vi har stadigt ökat både vår försäljning och lönsamhet. Varumärkets dragningskraft och vår position på marknaden har stärkts. Den ökade strömmen av kunder hade aldrig kommit utan så starka kampanjer, säger Joakim Holmstrand.
Mest lästa just nu
Göteborgvarvets succé är total. Detär smått ofattbara pengar som sätts i rörelse när löparna springer i Göteborg och gynnar hela regionen. Den turistekonomiska omsättningen ökade med 215 miljoner kronor, totala skatteeffekten är över 100 miljoner kronor och folkhälsoeffekterna värderas till 460 miljoner kronor. Det visar Upplevelseinstitutets utvärdering av Varvetveckan 2023.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.