Djurgården satsar mot Europa
Försäljningen av Sören Larsen, hängavtal på Mikael Dorsin och Andreas Johansson, och rejält drag i sponsorförsäljningen förklarar överskottet.
- I dag är det ett riktigt bolag med en god likviditet och ett bra resultat. Vi har kommit långt sedan klubben hade tio miljoner i minus. Dessutom har vi många bra spelare i truppen, säger Tommy Jacobson, storägare och ordförande i bolaget.
Han ser allt det positiva som sker och behöver därför inte gråta, åtminstone inte särskilt mycket över att Proffice hoppar av som huvudsponsor för Djurgården. Bemanningsföretaget ska ge ut en ny gratistidning om arbetsmarknaden, en kostsam satsning och därför upphör avtalet efter endast ett år.
Proffice har investerat cirka tre miljoner kronor i Djurgården och marknadschefen, Thomas Magnuson, säger:
- Samarbetet har fungerat bra och vi har haft många bra kundaktiviteter. Men man har inte råd att göra allt. Vi prioriterar om, säger Thomas Magnuson, marknadschef Proffice Sverige.
Proffice har övertygats om det rätta med Dagens Möjligheter, en ny gratistidning som ska tryckas i 100.000 exempel till kunder, anställda, politiker och allmänheten.
I Djurgården gläds Tommy Magnusson över andra och positiva rapporter. Nyligen presenterades ett nytt avtal med Adidas. Ett kontrakt som beräknas vara värt 50 miljoner kronor. Överhuvudtaget möts de offensiva tankarna i det nybildade bolaget Nätverk Europa A av stort intresse. Hittills har marknadsarbetet gett 25 miljoner.
- Målsättningen är att förstärka med ett par spelare som går rakt in i laget. Ett drömscenario hade varit att behålla Tobias Hysén ett år till, det vore nästan det bästa nyförvärvet, och sedan förstärka med två, tre spelare som går rakt in i laget, säger Tommy Jacobson, ordförande i Djurgården Fotboll AB.
Mest lästa just nu
Om man kan och vill tro på artificiell intelligens tar USA, Kanada och Sverige topplaceringarna vid ishockey-VM. Artificiell intelligens kan mycket väl gissa rätt, eftersom den redan lyckades förutspå det finska mästerskapet i hockey, som slutspelades för några veckor sedan.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.