Peter Forsberg - en riktig toffel!

Peter Foppa Forsberg utökar sin företagsfär. Nu etablerar han sig i skobranschen.
Han har startat ett nytt företag, Pforce, som han äger helt själv och som avser att marknadsföra den amerikanska succén Crocs i Skandinavien.
Crocs har gjort succé och säljer med framgång i USA.

Nu blir Peter Forsbergs Pforce ensam återförsäljare av en sko som närmast kan likna en toffla. Den har lanserats som mycket halksäker och med en vikt om enbart 150 gram som en mycket behaglig arbetssko. I USA har tofflan blivit trendig och nått uppseendeväckande försäljningsresultat.
- När Britney Spears köpte sina rosa skor så sade det bara pang i försäljningen, berättar Cecilia Engdahl på Peter Forsbergs bolag Pforce AB för Dagens Industri.

I USA har Crocs sålt i 27 miljoner exemplar och nu finns det förhoppningar inom Pforce att sälja 35 000 skor under det första året och det skulle motsvara en omsättning på cirka 20 miljoner kronor.
I dag finns skorna till försäljning i Umeå, Örnsköldsvik, Öland och Gotland, men expansionsplanerna innefattar flera städer.

Peter Forsberg har enligt bedömare tjänat en halv miljard kronor före skatt under sina hockeyår och har investerat pengar i bl a golfbanan Veckefjärden och är även delägare i Modos nya hemmaarena.

”I februari reste jag med familjen på semester. Då hade jag jobbat mer än 14 månader utan en enda ledig dag. Jag är målinriktad och gillar att anta utmaningar men i långa loppet är det inte hållbart att arbeta så”,
Med de orden vill Peja Lindholm lämna  uppdraget som vd i Östersunds fotbollsklubb.
Problemet är löst, Finnvedsvallen  en fotbollsarena igen
När IFK Värnamo har i sin ”femte hemmamatch” mot Kalmar FF den 19 maj blir det faktiskt spel på just hemmaplan, på egna Finnvedsvallen!

 

 

 

 

Eländet som bekymrat hela Fotbolls-Sverige är löst och åtgärdat 
Idrottare, klubbar, sponsorer, förbund, media, supportrar och företag – inte någon part är utesluten – och just nu växer Sebastian Lundgrens lansering av en communityplattform som är tänkt att bli särklassigt störst i Sverige.
Han är säljaren och strategen som framgångsrikt har byggt sitt företag och stärkt affärsidén från att tidigare stått bakom ett företag som växte från 1,4 till 2,3 miljarder kr på två år.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.