Förlänger sponsoravtal till till 31 säsonger

Carlsberg och Liverpool Football Club förlänger sitt ikoniska samarbete med ytterligare fem år 

– Carlsberg fortsätter som klubbens ”Official Beer” till slutet av säsongen 2023-24.

1989-92 gjorde Glenn Hysén 72 matcher i den klassiska klubben

Det nya avtalet bygger vidare på det mest långvariga samarbetet i Premier League, där Carlsberg varit sponsor för laget sedan 1992. I egenskap av global partner kommer Carlsberg att arbeta vidare med globala och lokala aktiveringar och evenemang tillsammans med fans över hela världen.

- Samarbetet mellan Carlsberg och Liverpool FC är speciellt och vi är extremt stolta över att ha varit en del av familjen i mer än ett kvarts sekel, säger Jessica Spence, Chief Commercial Officer på Carlsberg.

Nyligen lanserade Carlsberg också en helt röd flaska med specialbrygd öl i begränsad upplaga, särskilt framtagen för alla Liverpool-fans, för att hylla den legendariska Liverpool-managern Bill Shankly och hans beslut att spela i ett helrött hemmaställ.

- Vi är extremt stolta över att kunna förlänga vårt djupt rotade samarbete med Carlsberg till rekordlånga 31 säsonger”, säger Billy Hogan, Managing Director och Chief Commercial Officer i Liverpool .Förlängningen är ett bevis på det starka och stolta historiska band som finns mellan vår klubb och detta ikoniska varumärke.  

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Damkronornas bojkott av kommande landslagsläger på Bosön, med planerad start under torsdagen, och  höstens landskamper väcker stor irritation hos Tommy Boustedt, förbundets generalsekreterare.

"Kommunerna har slutat planera för idrott och fritid"

Många var överens vid ett seminarium i Almedalen på onsdagen, där Riksidrottsförbundet och Tankesmedjan Movium presenterade  en ny exempelsamling som belyser utmaningarna att planera för social hållbarhet och plats för idrott..

Det blir ett handbolls-EM efter årsskiftet som inte liknar något annat. Med matcher i såväl Sverige, Norge som Österrike.  EM 2020 är sannerligen annorlunda. Det blir första gången som mästerskapet avgörs med 24 lag. 

Det blir en finalhelg med fem matcher – två semifinaler, final, bronsmatch och match om femte plats påTele2 Arena och förhoppningen är att 22 000 åskådare fyller läktarna.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Det finns nio företag med svensk bakgrund i årets Formel 1 serie, trots att det inte finns en enda svensk förare. Det visar Spomotion Analytics färska F1-analys. Antalet svenska företag har fördubblats jämfört med i fjol. 

Första kvartalet ifjol redovisade Svenska Spel en vinst på 975 miljoner kronor för det andra kvartalet. Siffrorna för andra kvartalet 2019 visar att vinsten sjunkit till 534 miljoner. Rörelsevinsten sjönk från 301 miljoner till 197 miljoner.

Populära programmet Vinterterstudion kanske inte behöver upphöra efter hösten 2021 då Nent Group har rättigheterna. SportExpressen har avslöjat att ett samarbete kan uppstå mellan Nent Group med bland annat  kanalerna TV3, TV6, TV8 och TV10  - och SVT.

27 svenskar har den här sommaren tagit steget över till NHL. Nu ska klubbarna göra rätt för sig. Det handlar totalt om 82 milljoner kronor som svensk hockey  har rätt till.